Polityka Prywatności
Administratorem strony internetowej albra.pl jest ALBRA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdańsku, ul. Dzielna 23, 80-404 Gdańsk, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS: 0000240125, NIP: 9570923232
Kontakt z Administratorem:
- drogą mailową: biuro@albra.pl
- pocztą tradycyjną: Dzielna 23, 80-404 Gdańsk
Celem Administratora jest należyte informowanie o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
Prawa użytkownika strony internetowej
Użytkownikowi w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych przysługują następujące prawa (art. 12-21 RODO):
- do informacji w zakresie przetwarzanych danych (art. 12 i 13 RODO),
- dostępu do treści swoich danych osobowych (zgodnie z art. 15 RODO),
- wniesienia żądania sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO), tj. poprawienia danych nieprawidłowych oraz uzupełnienia danych niekompletnych,
- wniesienia żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO),
- wniesienia żądania przeniesienia swoich danych osobowych do innego Administratora (art. 20 RODO),
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją (zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO), jednakże prawo to nie ma charakteru bezwzględnego – tzn. mimo wniesienia sprzeciwu w dalszym ciągu Administrator może przetwarzać dane osobowe, jeżeli wykaże, że istnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych dokonywanego na potrzeby marketingu bezpośredniego, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
- wniesienia żądania usunięcia danych osobowych (zgodnie z art. 17 RODO) – tzw. „prawo do bycia zapominanym”, prawo to przysługuje, gdy Administrator przetwarza dane niezgodnie z prawem, gdy użytkownik złoży sprzeciw wobec przetwarzania danych w celach marketingowych oraz gdy dane musza zostać usunięte, aby Administrator wywiązał się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa.
Ponadto użytkownikowi strony internetowej przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Dane osobowe i ich przetwarzanie
Dane osobowe obejmują wszelkie informacje umożliwiające zidentyfikowanie osoby fizycznej. Administrator pozyskuje dane osobowe w minimalnym zakresie, niezbędnym do realizacji celów określonych poniżej.
Przetwarzanie danych nie zawsze odbywa się wprost. Specyfika strony internetowej powoduje, że Administrator pozyskuje dane także pośrednio korzystając m.in. z tzw. plików cookies. Podawanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak część z nich może być niezbędna do zapewnienia prawidłowego korzystania z usług świadczonych przez Administratora.
W jaki sposób, w oparciu o jakie podstawy prawne i jakiego typu dane osobowe przetwarza Administrator?
Umowa Współpracy
Celem przetwarzania danych może być zawarcie i realizacja umowy sprzedaży. Od osób zawierających z Administratorem umowę sprzedaży zbierane są dane niezbędne do realizacji umowy tj. imię i nazwisko, dane dotyczące prowadzonej działalności, dane kontaktowe (adres, adres e-mail, numer telefonu). Podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umowy, bądź podjęcie działań zmierzających do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Formularz kontaktowy
Wyłącznie za zgodą użytkownika Administrator może przetwarzać dane udostępnione w formularzu kontaktowym w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość zawartą w formularzu. Dane osobowe obejmują dane, które użytkownik podaje w formularzu kontaktowym tj. imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, informacja podane w formularzu. Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Taka zgoda może być wycofana w każdym czasie. Przy dalszym nawiązaniu współpracy podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umowy, bądź podjęcie działań zmierzających do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Informacje handlowe – zgoda marketingowa
Wyłącznie za zgodą użytkownika Administrator może przetwarzać dane w celach marketingowych. Dane osobowe obejmują dane, które użytkownik podaje w celu otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych ze strony Administratora, tj. imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej lub numer telefonu, dane dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej przetwarzane. Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Taka zgoda może być wycofana w każdym czasie.
Linki do innych stron
Strona może zawierać linki do innych stron. Jeśli klikniesz na link innej strony, zostaniesz do niej przekierowany. Należy pamiętać, że te zewnętrzne podmioty nie są przez nas obsługiwane. Dlatego Administrator zaleca niezależnie – zapoznanie się z polityką prywatności tych stron. Administrator nie ma kontroli i nie ponosi odpowiedzialności za treść, politykę prywatności lub praktyki stosowane przez strony trzecie.
Uzasadniony interes Administratora
Administrator może przetwarzać dane w ramach swojego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) np. w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń. Ilekroć Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, stara się przeanalizować i zrównoważyć swój interes oraz potencjalny wpływ na osobę, której dane dotyczą (pozytywny, jak i negatywny) oraz prawa tej osoby wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych.
Cookies
Praktycznie każda strona internetowa korzysta obecnie z tzw. plików Cookies, czyli plików, który służą do automatycznego zbierania danych osobowych od użytkowników strony internetowej. Nie inaczej jest w przypadku Strony Administratora. Pozyskane w ten sposób informacje zapisywane są na komputerze użytkownika, który z niej korzysta.
Podstawowe cele dla wykorzystywania Cookies są dwa: utrzymanie sesji użytkownika i jej zapisanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa (np. przy wykrywaniu nadużyć). W tym zakresie korzystanie z plików Cookies jest niezbędne.
W tym zakresie Administrator korzysta wyłącznie z niezbędnych plików Cookies.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zarządzać plikami Cookies, w tym jak wyłączyć ich obsługę w przeglądarce, możesz skorzystać z pliku pomocy przeglądarki. Z informacjami na ten temat można zapoznać się wciskając klawisz F1 w przeglądarce. Ponadto odpowiednie wskazówki znajdują się na następujących podstronach, w zależności od używanej przeglądarki
Korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki, w każdej chwili możesz usunąć pliki Cookies lub blokować wykorzystanie plików Cookies w przyszłości.
W jaki sposób, w oparciu o jakie podstawy prawne i jakiego typu dane osobowe przetwarza ALBRA w charakterze procesora danych osobowych?
W zakładce albra.pl/archiwizacja dostępny jest wykaz podmiotów, których zbiory danych osobowych (w tym dane pracownicze) archiwizowane są przez ALBRA. ALBRA przetwarza dane osobowe znajdujące się w archiwum na podstawie zawieranych odrębnie umów powierzenia przetwarzania danych. ALBRA przetwarza dane wyłącznie w celu wskazanym w umowach powierzenia przetwarzania danych.
Jak długo Administrator przechowuje dane?
Okres przechowywania danych uzależniony jest od podstawy prawnej ich przetwarzania:
- w przypadku wyrażenia zgody (np. na udostępnienie informacji handlowych) okres ten trwa aż do momentu jej wycofania,
- przy przetwarzaniu danych w celu wykonanie umowy – na czas realizacji umowy oraz okres przedawnienia roszczeń z niej wynikających,
- przy przetwarzaniu danych w oparciu o obowiązki wynikające z obowiązujących przepisów prawa Administrator przetwarza dane tak długo, ile jest to konieczne na podstawie tych przepisów,
- przy przetwarzaniu danych w ramach realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przetwarzanie trwa tak długo, dopóki trwa ten interes.
Okres przetwarzania powyższych danych może ulec przedłużeniu w przypadku, gdy przetwarzanie danych jest konieczne do określenia oraz dochodzenia roszczeń, bądź obrony przed roszczeniami. Po upływie powyższych okresów dane są niezwłocznie usuwane lub zanonimizowane.
Okres przechowywania danych z archiwum przez ALBRA w charakterze procesora zależy od zasad wskazanych w umowie powierzenia przetwarzania danych.
Odbiorcy danych
Niekiedy Administrator ma prawo przekazywać dane użytkowników, jeżeli jest to konieczne dla wykonywania usług, spełnienia obowiązków i należytego wywiązania się z obowiązujących przepisów prawa.
Administrator może korzystać z usług zewnętrznych podmiotów w zakresie wykonywania niektórych zadań np. obsłudze księgowej, obsłudze prawnej, obsłudze marketingowej, czy informatycznej. Jeśli zachodzi taka potrzeba, dane mogą otrzymać także uprawnione do tego władze.
Dane użytkowników mogą być przekazywane następującym podmiotom:
- podmioty przetwarzające dane osobowe na mocy umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. procesorzy),
- podmioty świadczące usługi np. kurierskie, hostingowe,
- firmy windykacyjne (przy czym dane osobowe przekazywane się tylko w takim zakresie, w jakim jest to rzeczywiście niezbędne dla osiągnięcia danego celu),
- audytorzy i biegli rewidenci, doradcy prawni, doradcy podatkowi,
- organy nadzorujące przestrzeganie prawa, organy regulacyjne i inne organy administracji publicznej.
Poza powyższym zakresem dane nie są udostępniane podmiotom trzecim, za wyjątkiem sytuacji, gdzie użytkownik wyraźnie wyraża na to dobrowolną zgodę (którą w każdym momencie może odwołać).
Administrator nie przekazuje danych do podmiotów, które mają siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).
Ochrona danych
Administrator wykorzystuje wszelkie dostępne środki fizyczne, techniczne i organizacyjne, aby zapewnić prawidłową ochronę danych osobowych. W szczególności zabezpiecza je przed zniszczeniem, przypadkową utratą, ujawnieniem osobom nieuprawnionym, zmianą i weryfikuje zakres dostępu. Administrator realizuje prawa osób, których dotyczy przetwarzanie danych.
Aktualizacja Polityki Prywatności
Administrator oświadcza, że niniejsza Polityka Prywatności będzie na bieżąco aktualizowana m.in. w przypadku wprowadzenia nowych wymagań prawnych, bądź wytycznych. Administrator uwzględni także zmiany technologii, wykorzystywanej w procesie przetwarzania danych oraz ich ochrony, zmiany celów przetwarzania, kategorii pozyskiwanych danych oraz podstaw prawnych dla ich przetwarzania.